صحنه‌ای در فیلم بیداری (۱۹۹۰) هست که در آن رابین ویلیامز به طرف مقابلش می‌گوید: «تو یه موقعی فکر می‌کردی همۀ این چیزای غیرعادی یه روز در کنار همدیگه تبدیل میشن به یه چیز عادی». حالا من هر وقت که مستند تازه‌ای را دربارۀ مردان شکارچی و تجاوزگر می‌بینیم، این جمله در ذهنم تداعی می‌شود؛ انگار این آدم‌ها هم عمل زشتشان را آنقدر تکرار کرده بودند که دیگر برایشان به چیزی عادی تبدیل شده بود.

به نقل از گاردین؛ دربارۀ مردانی حرف می‌زنیم که سال‌های سال آشکارا به رفتار‌های ویرانگرشان ادامه داده‌اند بدون اینکه هیچ مجازاتی برایشان وجود داشته باشد. مایکل جکسون، آر کلی، جیمی سویل، خیلی از ستاره‌های موسیقی راک، جفری اپستین و هاروی واینستین؛ این‌ها فقط چند نمونه از آدم‌های این فهرست هستند؛ فهرستی که بدون شک در آینده بلندتر هم خواهد شد.

حالا مستند «استعدادیابی دختران؛ تاریک‌ترین راز صنعت مد» تازه‌ترین دریچه به دنیای تجاوز‌های جنسی است. این مستند سه‌قسمتی که با همکاری روزنامۀ گاردین و بر اساس تحقیقات لوسی آزبورن ساخته شده، حقایقی را دربارۀ سوءاستفاده‌های جنسی گسترده در صنعت مد و مدلینگ افشا می‌کند. قربانیان این سوءاستفاده‌ها عمدتا زنان جوان و دختران نوجوان (بعضا حتی ۱۳ ساله) بوده‌اند و عاملان این رفتار‌ها هم همان کسانی بوده‌اند که وعدۀ ثروت و خوشبختی به قربانیانشان داده بودند.   تمرکز این مستند به طور خاص بر چهار نفر از دست‌اندرکاران این صنعت است: جان کاسابلانکاس، جرالد ماری، ژان لوک برونل و کلود حداد. از این افراد امروز فقط جرالد ماری زنده است و او هم همۀ اتهامات را رد می‌کند. این چهار نفر عملا اختیار و کنترل کل صنعت مدلینگ را دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی در دست داشتند؛ دورانی که می‌توان گفت اوج شکوفایی این صنعت و دورۀ رونق کار سوپرمدل‌ها بود. وعده‌هایی که در آن زمان به زنان جوان سراسر دنیا داده می‌شد تا وارد این کار شوند بسیار وسوسه‌برانگیز و اغواکننده بودند. اما واقعیت کاملا متفاوت بود.