مد و فشن و زیبایی در ایران

۲۶ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

دلیل انتخاب طیف رنگ بنفش توسط زنان سیاستمدار در مراسم تحلیف جو بایدن

در مراسم تحلیف جو بایدن، به‌عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا برخی توجه‌ها به لباس حاضران نیز جلب شد.

پوشیدن لباس‌هایی با طیف رنگی بنفش یا نزدیک به این رنگ سوال‌هایی را در ذهن بینندگان میلیونی این مراسم ایجاد کرد. اما چرا رنگ بنفش یا طیف رنگی آن از سوی برخی از چهره‌های برجسته در مراسم انتخاب شد.

بنفش با مفاهیم متفاوت و چندگانه
کامالا هریس در مراسم تحلیف در کنگره یک انتخاب نمادین با چندین مفهوم داشت. بنفش در واقع تلفیق رنگ دو حزب اصلی در ایالات متحده آمریکا است؛ یعنی تلفیق رنگ قرمز جمهوری‌خواهان با آبی دموکرات‌ها.


سی‌ان‌ان در این زمینه نوشت: «این یک رنگ مهم در نگاه کامالا هریس است.»

نمادی که بازتاب دهنده سخنان جو بایدن مبنی بر ضرورت وحدت در جامعه آمریکا است.

از سوی دیگر لباس معاون رئیس جمهوری آمریکا اشاره به شرلی چیشولم، نخستین نامزد آمریکایی-آفریقایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشت.

نیوزویک در مطلبی نوشت که چیشولم در دوران کارزار انتخاباتی خود رنگ بنفش را انتخاب کرده بود.


کامالا هریس در شانزدهم ژانویه در توییتی تایید کرده بود که شرلی چیشولم بر زندگی سیاسی او تاثیر گذاشته است و گفته بود که چیشولم راهی را برای او و بسیاری دیگر هموار کرد.

چیشولم در سال ۱۹۷۲ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بود. وی در زندگینامه خود با عنوان «جنگ خوب» نوشت: «من نامزد انتخابات شدم زیرا بیشتر مردم تصور می‌کنند که کشور نه برای یک نامزد سیاه پوست و نه برای نامزدی یک زن آماده نیست.

۳۱ فروردين ۰۱ ، ۱۸:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeid tiger

تمرکز ریحانا بر تولید لوازم آرایشی

غول فرانسوی تولید کننده محصولات لوکس، ال‌وی‌ام‌اچ(LVMH) که رئیس شرکت لویی ویتون نیز به شمار می‌رود، روز چهارشنبه از توافق با ریحانا، هنرمند آمریکایی موسیقی پاپ برای توقف تولید محصولات مد و لباس تحت نشان تجاری فِنتی(Fenty) خبر داد.

شرکت ال‌وی‌ام‌اچ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فعالیت فنتی در حوزه تولید محصولات مد و لباس تا بهبود شرایط اقتصادی متوقف خواهد شد. انتشار این بیانیه در حالی صورت گرفت که مطابق داده‌های موجود، این شرکت کمتر از رقبای خود از رکود ناشی از شیوع پاندمی کرونا آسیب دیده است.

ریحانا و شرکت ال‌وی‌ام‌اچ قرارداد شراکت خود را در سال ۲۰۱۷ امضا و تولید محصولات مدل و لباس را تحت نام تجاری فنتی از ماه مه سال ۲۰۱۹ آغاز کردند.

هر چند شرکت ال‌وی‌ام‌اچ در بیانیه خود در مورد دلایل توقف تولید و عرضه محصولات فنتی توضیحی نداده ولی کارشناسان این صنعت معتقدند که حتی پیش از شیوع ویروس کرونا نیز نشان تجاری فنتی توفیق کم‌رنگی در صنعت محصولات مد و لباس داشته است.

بدین ترتیب بر پایه توافق تازه ریحانا وشرکت ال‌وی‌ام‌اچ، تولید فنتی تنها بر لوازم آرایشی، محصولات مراقبت از پوست و لباس زیر متمرکز خواهد شد.

۳۱ فروردين ۰۱ ، ۱۸:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeid tiger

نگاهی بر خط تولید کیف های نائومی اوزاکا

نائومی اوزاکا جزو 10 بازیکن اول و مطرح تنیس دنیا با معرفی برند جدید خود علاوه بر موفقیت های متعدد در ورزش به قله های دیگری از قبیل مد و دیزاین هم فکر میکنه 

نائومی اوزاکا زمانی که در زمین تنیس در حال مسابقه است به شدت احساساتی است ، نه فقط در مورد برد و باخت بلکه در مورد اعتقادات خود نیز این مسئله صادق است، او امسال در مسابقات آزاد تنیس آمریکا با زدن ماسک های جنجال زیادی در رسانه ها به پا کرد ، روی این ماسک ها نام های تمام افرادی که قربانیان خشونت پلیس آمریکا بودند و به قتل رسیده بودند دیده می شد از قبیل  جورج فلوید ، Breonna Taylor ، Tamir Rice  و ... 

نائومی پی برده است که مد می تواند ابزاری مفید و موثر در برقراری ارتباط باشد . افراد مشهور همانند او که در همه لحظه ها زیر ذره بین افراد عادی و روزنامه نگران هستند می توانند حتی بدون کلامی حرف از طریق مد و فشن پیغام خود رو به جامعه برسانند و او این کار رو به نحو احسند انجام داده است .او همچنین متوجه این موضوع بود که خلق یک اثر و یا طراحی می تواند خلاقیت او را بالا ببرد و همچنین با عث افزایش اعتماد به نفس و رضایت در فرد شود. در واقع او از همان بچگی مشغول کشیدن طرح ها  به همراه خواهرش بود تا امروز .نائومی بعد از خلق یک لاین کپسولی ( مجموعه ای از چند کالای اختصاصی و مورد نیاز برای کمد لباس های شما مثل شلوار ، دامن و کت ) برای برند زاپنی ADEAM ، حال او طراحی یک مجموعه اکسسوری برای یک برند رو شروع کرده.

۳۰ فروردين ۰۱ ، ۲۲:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeid tiger

بررسی سبک های لباس عروس در طول سال ها در خارج از ایران

از قرن 17 میلادی تا به امروز سبک عروسی ها و لباس های آن نیز بسیارتغییر داشته است. 

از قرن 17 میلادی تا به امروز سبک عروسی ها و لباس های آن نیز تغییرات بسیاری داشته است ، در ادامه این تغییرات لباس عروس رو در افراد عادی تا پرنسس ها مشاهده می کنید.

1460
1460 میلادی (قرن 17 میلادی ) یا 1019 شمسی

در آن سال ها رنگ لباس عروس مهم نبوده اما در تصویر زیر لباس آبی رنگ با تزئینات زیادی عروس رو مشاهده می کنید ، تقریبا این دوره با زمانه صفویان در ایران همراه بوده متاسفانه اطلاعاتی جز یک عکس سیاه و سفید نقاشی شده از لباس های آن دوران در دسترس نیست.

 1840 

 

شواهد و مدارک خاصی از اینکه از چه زمانی لباس عروس سفید مد شد نیست اما گفته می شود  ملکه ویکتوریا با پوشیدن لباس سفید محبوبیت خاصی در این رنگ ایجاد کرده است . می گویند لباس ابریشمی و عاجی رنگ برای عروسی با پرنس آلبرت در سال 1840 استفاده نمود که بعد از آن محبوبیت خاصی در بین عروس ها پیدا کرد . سال 1840 میلادی تقریبا برابر با پادشاهی افشاریان و قاجاریان بوده است که
1850
لباس های عروسی سفید تا اواسط قرن 19 به زیباترین استایل عروس تبدیل شده بود ، استفاده از تور دوزی و گل های ابریشمی بسیار رایج و محبوب بوده است  متاسفانه هیچ اطلاع دقیقی از لباس عروس های آن دوره نیز در دسترس نیست. 
۳۰ فروردين ۰۱ ، ۲۲:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeid tiger

مارک جاکوبز این بار در هنگام زدن واکسن با تیپ عجیب

بارها مارک جاکوبز طراح معروف آمریکایی مد و پوشاک با مدل های جالب و عجیب در مکان های مختلف دیده شده . این هفته هم دوباره یکی از عکس های سلفی جلوی آیینه خاص خودش رو منتشر کرده البته نه داخل خانه و نه داخل آسانسور ، بلکه در کلینیکی برای انجام واکسیناسیون کرونا  ،  شلوار صورتی با بوت زنانه پاشنه بلند زرشکی . تا این جای کار خوبه اما نقطه عطف ماجرا روسری مشکی است که به عنوان بالاتنه استفاده کرده است.

ظاهر درخشان و خاص معمولا برای طراح های مد چیز غیر معمولی نیست ، استفاده از اکسسوری زنانه  ، برای مثال گوشواره زنانه و یا کلاه زنانه در استایل های مارک جاکوبز زیاد دیده شد . در ابتدا عکس او در بیمارستان رو مشاهده می کنید اما چند مدل از استایل های مختلف او نیز نمایش داده شده است .

۲۹ فروردين ۰۱ ، ۲۲:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeid tiger

گردنبند مروارید کیت میدلتون در مراسم ترحیم

یک هفته بعد از فوت شاهزاده فیلیپ در 9 آوریل ، دوک ادینبورگ و همسر ملکه الیزابت ، دیروز بعد از ظهر به وقت محلی در کلیسای سنت جورج در قلعه ویندوز آرام گرفت. با توجه به علاقه شاهزاده فیلیپ به موسیقی مراسم روز گذشته به در خواست وی مزین به موسیقی های مورد علاقه وی تا لحظه خاک سپاری نیز بود. 

با این حال فقط موسیقی و مراسم خاص و خلوتی که ترتیب داده شده بود نظر ها رو به خود جلب نمی کرد ، در واقع هیچ کسی همانند کیت میدلتون که کتی مشکی با یک گل پاپیونی که تا یقه لباس او ادامه داشت و همچنین کلاه و تور مشکی در روی آن ، و حتی رنگ ماسک او که با تمامی رنگ ها همخوانی داشت و باعث شده بود چشم های او به طرز حیرت آوری زیبا جلوه کند در این مراسم می درخشید.

هر چند آنچه در نهایت به معنای واقعی کلمه درخشان تر بود، چوکر (گردنبندی که به گردن میچسبد) مرواریدی بود که میدلتون به استایل خود اضافه کرده بود بلکه این جواهر با جزئیات سبک و ساده ادای احترامی به مادر شوهر فقید او ( پرنس دایانا ) نیز بود . پرنسس دایانا در سال 1982 نیز در ضیافتی در کاخ همپتون نیز پوشیده بود . در اصل این گردنبند در سال 1970 توسط ملت ژاپن به ملکه الیزابت نیز هدیه داده شده بود که از آن زمان تا امروز در جواهرات سلطنتی نیز نگهداری میشد . این گردنبند به دلیل رشته های لایه لایه مروارید بسیار چشم گیر و خیره کننده است که البته با توجه به زمان تولید این جواهر بسیار قابل تامل نیز می باشد. همچنین بعضی از رسانه های زرد داخل انگلیس بر این ماجرا تاکید دارند که پوشیدن این گردنبند اشاره ظریف به پشتیبانی از کیت در خانواده سلطنتی نیز هست. 

اما مهمتر از همه در یک روز عزاداری و دوران سوگواری خانواده پوشیدن جواهر و لباس های شیک و ساده باعث آرامش بستگان خواهد شد

۲۹ فروردين ۰۱ ، ۲۲:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeid tiger

چگونه با مدل های ایرانی به روز باشیم

مد در اصل کلمه‌ای فرانسوی است. در اصطلاح نیز واژه مد به روش و طریق‌های موقتی که بر اساس ذوق و سلیقه افراد یک جامعه و سبک زندگی آنها است، اشاره دارد. مد را می‌توان تلاش برای به‌روز کردن استایل زندگی دانست. در هر لحظه با توجه به ترندهای روز، جدا از بحث پوشش، با موارد متفاوت و جدیدی مواجه می‌شویم. دنبال کردن آخرین مد روز علاوه بر تطابق با آخرین سبک لباس، زندگی را نیز مطابق با آخرین نسخه آن همسو می‌کند.

همان‌طور که در خصوص مد گفته شد، مد از نظر لغوی به معنای سبک، شیوه لباس پوشیدن و ... است. در تعاریف دیگری واژه مد را معادل واژگانی همچون معمول، رایج، باب روز، ... دانسته‌اند.

با توجه به تعاریف فوق که برای هر خواننده‌ای آشناست و حتی برای یکبار هم که شده است واژه مد یا فشن را شنیده باشد می‌فهمیم که مقصود از مد روز بودن یا مد و فشن فقط تغییراتی است که در هر برهه‌ای از زمان رخ می‌دهد. شاید این تغییرات در ظاهر حس خوبی به فرد یا اطرافیان ایجاد کند اما لزوماً به معنای ارزش بالای لباس یا اکسسوری نیست.

صنعت مد یکی از نیازهای اساسی هر کشوری است و نیاز دارد که دائماً موازی با برندهای جهانی پیش برود. اما در ایران با تحریم‌هایی که وجود دارد متاسفانه قاچاق به شدت گسترش پیدا کرده است. شاید به دنبال تحریم‌هایی که به وجود آمده٬ دسترسی به برندهای پوشاک مطرح دنیا محدود شده باشد اما طراحان داخلی می‌توانند با همسان کردن کیفیت خود با سایر برندهای دنیا، خدمات و محصولات خود را به بهترین شکل ممکن عرضه کنند.

همانطور که برندهای مطرحی در  دنیا همچون LOUIS VUITTO، GUCCI، HERMES، CHANEL، BURBERRY، HOUSE OF VERSACE و ... وجود دارند که هرکسی ترجیح می‌دهد از آنها استفاده کند و یا حتی برای یکبار هم شده آرزوی استفاده از این مدل های مطرح را دارد. در ایران هم تولیدی‌های زیادی وجود دارند که علاوه بر کیفیت و قیمت مناسب با شرایط جامعه هم وفق دارند.

از بین طراحان ایرانی که به خوبی فعالیت خود را آغاز کرده و در حال فعالیت هستند می‌توان به  هانیه پیروزام اشاره کرد. او که بلاگر تخصصی مدل و فشن است، شرکت گت را مهرماه سال ۱۳۹۸ تأسیس کرد. این برند در ابتدای فعالیت خود با هدف هرچه بیشتر دیده شدن طراحان ایرانی که خلاقیت دارند مسیر خود را آغاز کرد. این برند در ادامه مسیر خود به فروش نمونه های استایل بانوان پرداخت و در نهایت از مهرماه سال ۹۹ به صورت انحصاری تولید و فروش  برند گت را آغاز کرد.

۲۸ فروردين ۰۱ ، ۱۹:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeid tiger

غول های مُد و فشن برای تحول در فروش آنلاین آماده می شوند

صاحبان برندهای معتبر پوشاک ، دیزاینر ها وفعالان عرصه مُد و فشن عصر جمعه در هتل آزادی تهران گرد هم آمدند تا جدیدترین تکنولوژی های طراحی مُد و لباس را با توجه به تکنولوژِی های روز دنیا از جمله پدیده نوپای «متاورس » به اشتراک بگذارند. مهدی معصومی ایده‌پرداز این رویداد به عنوان میزبان، نخستین سخنرانی بود که در حوزه‌ی مد و تکنولوژی های نوین صحبت کرد.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز برای خرید کردن نیازی به فروشگاه رفتن نیست، گفت : در دنیای امروز ابزارهای کنونی کارایی کافی جهت پاسخگویی به نیاز مشتری را ندارند. ما نیازمند به یک سری ابزار جدید هستیم. انتظارات مصرف کنندگان در حال حاضر بالاتر از هر زمان دیگری است. 
معصومی در ادامه افزود: بسیاری از شغل ها با مد نظر قرار دادن اهمیت ایجاد تجربه خوب برای مشتری وارد این عرصه جدید شدند چراکه کوید در سال 2019 بسیاری از بیزینس ها را دچار شک کرد که بر اثر این اتفاق حضور در مراکز خرید کمتر شد و کمپانی هایی که در بستر فروش آنلاین فعال بودند از رهگذر این رویداد سهم بیشتری از بازار پلتفرم های آنلاین را  بدست آوردند.
به گفته این فعال عرصه مُد و فشن، پاندمی کووید باعث شد کمپانی ها بستر ورود به فروش دیجیتال را تقویت کنند ، نمونه خارجی آن شرکت آمازون است که نمودار رشد فروش محصولاتش بسیار خیره کننده بود. از سوی دیگر حتی کمپانی های بزرگتر مثل فیس بوک و مایکروسافت تلاش کردند با تغییر نام وارد این دنیای جدید شوند که این از تبعات ورود به عرصه جدید مبادلات بود. معصومی در ادامه گفت: ورود شرکت های جدید به دنیای مُد و فشن فضای کسب و کار در این بخش ها را متحول کرد وچون در فضای جدید پساکرونا بیزینس ها حضورفیزیکی مشتری را از دست دادند  کسب وکارها به سراغ تکنولوژی های جدید فروش در دنیای مجازی رفتند و در نتیجه با ورود بازیگران جدید در عرصه خرید وفروش آنلاین ، پدیده جدیدی بنام متاورس شکل گرفت
او در ادامه تصریح کرد: سال 2022 نقطه عطفی برای بیزینس های جدید است و در این میان پدیده متاورس نقش آفرینی سرنوشت سازی در تعامل فروش حضوری و آنلاین به صورت توامان ایفا خواهد کرد که فعالان این فضای جدید با کالاهای  به روزتری وارد میدان خواهند شد. وی در پایان اظهاراتش یادآور شد: اکو سیستم مُد و فشن و همه عوامل آن باید پای کار باشند تا دغدغه  تعامل موثر و تحرک پویا در این فضای جدید به خوبی شناخته شود و به نظر من در ایران این خواسته مهم جای تعالی دارد.

۲۸ فروردين ۰۱ ، ۱۹:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeid tiger

شورای مُد ایتالیا اعلام کرده است جنگ روسیه بیش از ۱ میلیارد یورو به صادرات محصولات فشن ضرر می‌زند

حمله روسیه به اوکراین و پیامد‌های ناشی از آن، جدا از خسارات اقتصادی درازمدت برای مسکو، فعالان بخش صنعت و تجارت در دنیای غرب را نیز نناراحت  کرده است.

تبادلات گسترده تجاری و اقتصادی روسیه با غرب سبب شده تا تحریم‌های سنگین در نظرگرفته شده علیه این کشور، خسارات و زیان‌هایی را به اقتصاد کشورهای غربی طرف مراوده با مسکو تحمیل کند.

از جمله اینکه به گفتۀ رئیس شورای مُد ایتالیا «بیش از یک میلیارد یورو صادرات کالاهای لوکس به روسیه ممکن است متعاقب این تحریم‌ها در معرض خطر قرار گیرد».

 

این در حالی است که به لطف پیمان صورت گرفته میان روسیه و ایتالیا بر سر به رسمیت شناختن واکسن «اسپوتنیک‌ وی»، خریداران روسی این فرصت را یافته بودند تا برای نخستین بار پس از همه‌گیری بیماری کووید۱۹ به یکی از پایتخت‌های مُد جهان سفر کنند.

این نگرانی برای فعالان صنعت مد و کالاهای لوکس در ایتالیا جدی است؛ با این وجود آنها معتقدند که تبعات انسانی ناشی از رخداد جنگ میان روسیه و اوکراین برای‌شان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

۲۷ فروردين ۰۱ ، ۲۲:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeid tiger

معرفی امیلیا اورتمن متخصص مُد و پوشاک زنان در این حوزه

محصولات شرکت امیلیا اورتمن ترکیبی از طرح‌های مینیمال و پارچه‌های تک‌رنگ و ارگانیک است که به شیوه‌ای پایدار و سازگار با زیست‌بوم تولید شده‌اند.

اورتمن که از کودکی علاقهٔ وافری به مُد و طراحی لباس داشته می‌گوید با اصرار دیگران از تحصیل در این رشته منصرف شده است و می‌افزاید: «طراحی بلد نبودم و دیگران گفتند نمی‌توانی طراحی مُد بخوانی و از این راه پول در بیاوری. من هم به‌خاطر این حرفها رفتم و بازرگانی خواندم.»

او بعدها وارد کار طراحی لباس ورزشی شد و عشق‌وعلاقه‌اش به مُد و لباس دوباره از همینجا سراغ او آمد. او در کلاس‌های شبانه ثبت نام کرد و بالاخره طراحی یاد گرفت و به‌واسطهٔ کار شوهرش راهی دُبی شد.

او می‌گوید در دُبی همیشه آدمهایی با ایده‌های تازه می‌دیده که برخی از آنها به سراغ او می‌آمده‌اند اما خودش با داشتن سه فرزند و کار کردن همزمان نمی‌توانسته به چیز دیگری بیندیشد. او مدتی به طراحی وبسایت دیگر زنان کارآفرین در دُبی مشغول می‌شود تا سرانجام پاندمی کووید او را به به تفکحر وا می دارد.

اورتمن می‌گوید: «می‌خواستم کتابی برای بچه‌هایم بنویسم که اگر یک روز دیگر نبودم آن را بخوانند، نوشتم دنبال رؤیایتان بروید و کاری را که عاشقش هستید بکنید، به حرف دیگران گوش ندهید، و اینجا بود که فهمیدم همیشه می‌دانسته‌ام می‌خواهم چه کنم، اما نکرده‌ام. بعد وسط دوران کورونا، برند مشاورهٔ مُد و لباس خودم را راه انداختم.»

هدف اصلی امیلیا اورتمن آن است که لباس‌هایش در مشتریان اعتمادبه‌نفس را بلا ببرد. او می‌گوید: «دوست داشتم از پارچه‌های ارگانیک و مقاوم استفاده کنم که روی تن بنشینند و احساس خوبی به مشتری بدهند و مردم از خریدن‌شان راضی باشند. همچنین طراحی مینی‌مال را دوست داشتم. وقتی لباسی داشته باشید که با همه‌چیز سِت بشود اعتماد به نفستان بالا می‌رود، چون می‌دانید هرچه بپوشید بهترین به‌نظر می‌آیید.»

۲۷ فروردين ۰۱ ، ۲۲:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeid tiger