صاحبان برندهای معتبر پوشاک ، دیزاینر ها وفعالان عرصه مُد و فشن عصر جمعه در هتل آزادی تهران گرد هم آمدند تا جدیدترین فن آوری های طراحی مُد و لباس را با توجه به تکنولوژِی های روز دنیا از جمله پدیده نوپای «متاورس » به اشتراک بگذارند. مهدی معصومی ایده‌پرداز این رویداد به عنوان میزبان، نخستین سخنرانی بود که در حوزه‌ی مد و تکنولوژی های نوین صحبت کرد.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز برای خرید کردن نیازی به فروشگاه رفتن نیست، گفت : در دنیای امروز ابزارهای کنونی کارایی کافی جهت پاسخگویی به نیاز مشتری را ندارند. ما نیازمند به یک سری روش جدید هستیم. انتظارات مصرف کنندگان در حال حاضر بالاتر از هر زمان دیگری است. 
معصومی در ادامه افزود: بسیاری از بیزینس ها با مد نظر قرار دادن اهمیت ایجاد تجربه خوب برای مشتری وارد این عرصه جدید شدند چراکه کوید در سال 2019 بسیاری از بیزینس ها را دچار شک کرد که بر اثر این اتفاق حضور در مراکز خرید کمتر شد و کمپانی هایی که در بستر فروش آنلاین فعال بودند از رهگذر این رویداد سهم بیشتری از بازار پلتفرم های آنلاین را  بدست آوردند.
به گفته این فعال عرصه مُد و فشن، شیوع کرونا باعث شد شرکت ها بستر ورود به فروش دیجیتال را تقویت کنند ، نمونه خارجی آن شرکت آمازون است که نمودار رشد فروش محصولاتش بسیار خیره کننده بود. از سوی دیگر حتی کمپانی های بزرگتر مثل فیس بوک و مایکروسافت تلاش کردند با تغییر نام وارد این دنیای جدید شوند که این از تبعات ورود به عرصه جدید مبادلات بود. معصومی در ادامه گفت: ورود شرکت های جدید به عرصه مُد و فشن فضای کسب و کار در این بخش ها را متحول کرد وچون در فضای جدید پساکرونا بیزینس ها حضورفیزیکی مشتری را از دست دادند  کسب وکارها به سراغ تکنولوژی های جدید فروش در دنیای مجازی رفتند و در نتیجه با ورود بازیگران جدید در عرصه خرید وفروش آنلاین ، پدیده جدیدی بنام متاورس شکل گرفت
او در ادامه تصریح کرد: سال 2022 نقطه عطفی برای بیزینس های جدید است و در این میان پدیده متاورس نقش آفرینی سرنوشت سازی در تعامل فروش حضوری و آنلاین به صورت توامان ایفا خواهد کرد که بازیگران این فضای جدید با کالاهای  به روزتری وارد میدان خواهند شد. وی در پایان بیاناتش یادآور شد: اکو سیستم مُد و فشن و همه عوامل آن باید پای کار باشند تا دغدغه  تعامل موثر و تحرک پویا در این فضای جدید به خوبی شناخته شود و به نظر من در ایران این خواسته مهم جای رشد وپیشرفت دارد.