برکسیت بر صنعت مُد چه تاثیراتی گذاشته است؟ آیا با نزدیک شدن به شروع روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، رویدادهای مُد در این کشور کم اقبال شده اند؟ برای پاسخ به این پرسش سری می زنیم به سالن «پیور لندن»، و آخرین دستاوردهای عرصه پوشاک و مُد در بریتانیا.

مگی سونگ، یکی از فارغ التحصیلان رشته مُد از پکن، از سیزده سال پیش فعالیت خود را در لندن دنبال می کند. او در این مدت موفق شده سه شرکت را به نام خود ثبت کند، «ژولی موآ»، یکی از آنهاست که در فروشگاههای بزرگی نظیر «جان لوییس» یا «هاوس آو فرازر» عرضه می شود. علیرغم این همه موفقیت، مگی در اندیشه گسترش تجارت است. طراحی پوشاک و لباس های او در لندن صورت می گیرد اما تولید و تهیه مواد اولیه در چین عملی می شود.

او در این باره می گوید: «از شنیدن نتیجه برکسیت شگفت زده شدم. نمی توانستم به چیزی فکر کنم حتی زبانم هم بند آمده بود. نرخ ارز را از روی اینترنت دائما دنبال می کردم و شاهد سقوط ارزش پوند بودم. از ارزش پوند در برابر دلار کاسته می شد و خیلی زود فهمیدم که این مسئله روی تجارت های کوچک تاثیرات مخربی به بار خواهد آورد.»

سونگ درصدد است با از بین بردن هزینه های جانبی، تاثیرات برکسیت را کم اثر کند. با این حال به زعم مدیر سالن پیور لندن هستند کسانی که از سقوط ارزش پوند آسیبی ندیده اند.

ژولی دریسکول، مدیر سالن پیور لندن در این باره می گوید: «نرخ مبادلات ارز کار برندهای بین المللی را برای ورود به بریتانیا در مقایسه با گذشته تسهیل کرده. در حال حاضر شاهد تمایل بیش از پیش گلچینی از مُدهای بین المللی برای شرکت در سالن هستمی. آنها در صدد استفاده از فرصتی هستند که در بازار بریتانیا برایشان مهیا شده و به همین دلیل امسال شاهد برپایی نمایشگاهی به این بزرگی در لندن هستیم.