پژوهشگران اروپایی در آلمان مشغول کار بر روی پوشاک هوشمند هستند. این پوشاک می تواند عادات غذایی فرد را زیر نظر بگیرد و مثلا به او هشدار بدهد.

پژوهشگران این طرح موسوم به «سیمپل اسکین» پیش نمونه تیشرت هوشمندی ساخته اند می تواند به شما بگوید چقدر غذا خورده اید و چقد مایعات نوشیده اید. سنسورهای نرمی که در یقه آن است به شکلی ناملموس هر عمل بلع را تشخیص می دهد

الیویه آمفت، استاد فناوری حسگرها در دانشگاه پاسو می گوید: «با کمک این فناوری می توانیم رفتارهای پیچیده را در طول روز زیر نظر بگیریم..به عنوان مثال اگر کاربر در طول روز مایعات کم بنوشد این فناوری می تواند کمبود آب بدن را تشخیص بدهد. این تکنولوژی بویژه بکار مبتلایان به دیابت می آید. چون آنها مشاوره های لازم برای رژیم غذایی مناسب را دریافت می کنند. همچنین بر اساس داده های واقعی به کسانی که اضافه وزن دارند توصیه های لازم را می دهد.»

نمونه ای دیگر از شگفتی های این سنسورهای پارچه ای، فریم عینکی است که می تواند میزان لرزش های جمجمه را موقع جویدن اندازه بگیرد. الگوی ارتعاشات نشان می دهد که فرد مشغول خوردن چه چیزی است.

الیویه آمفت می گوید: «چالش اصلی این است که این فناوری را در اشیائی بکار ببریم که هر روز از آن استفاده می کنیم، مثل لباس. یا این فناوری در لوازم جانبی مثل عینک ادغام کنیم. برای کسانی که مجبورند بطور مرتب عینک بزنند، این سنسورها می تواند عادت غذایی آنها را زیر نظر بگیرد.»